Jak (ne)značit pokrmy v bufetech a na švédských stolech

Víte, jak správně označovat jídla a pokrmy? Vhodné řešení přispěje ke spokojenosti hostů a k budování dobrého jména firmy. Prohlédněte si špatné příklady a inspirujte se správnými. 

Jídlo hraje pro každého z nás velmi důležitou roli. Zvlášť při cestování – například během dovolených nebo pracovních cest. Ať už lidé přespávají v hotelu, nebo se účastní zajímavé akce s cateringem, vždy rádi přijdou k bufetu, nebo ke švédskému stolu, a dají si něco dobrého. 

Tedy pokud se nezaseknou na špatném (nebo žádném) označení jídel. Těžko se rozhodnout, pokud neví, co mohou ochutnat. Stává se, že některé pokrmy vidí úplně poprvé, nebo si nejsou jistí složením

Dobrá náladu a nadšení se rychle mění v nejistotu. Žádná stolní cedulka, žádné plastová kartička s označením vrhají špatný stín na jméno značky, která se o bufet stará. 

Nejdříve si pojďme ukázat, jak by nemělo označení jídel vypadat. Vžijete se do role zákazníka, který si láme hlavu nad výběrem a je odrazený. 

1. Bufet bez označení – nejméně profesionální přístup

Představte si, že ráno přijdete ke snídani formou švédského stolu během pracovní cesty do jihovýchodní Asie. Vidíte před sebou řadu lákavě vypadajících jídel, které jsou ale bez označení. Co teď? 

Teď se vžijte do role svých zákazníků, kteří přijedou do vašeho hotelu z různých koutů světa. Jak by vnímali jídla, u kterých není žádná stolní cedulka s označením? 

Žádné informace působí neprofesionálně. Cizinci nemusí nabídce vůbec rozumět a bufet je tak méně atraktivní. Přitom by si stačilo jednoduše vytisknout plastové kartičky s popisem

2. Bufet označený papírovými štítky – nehygienické s krátkou životností

Hosté se často setkávají s velmi jednoduchým označením pokrmů – s papírovými kartičkami, někdy laminovanými. 

Toto levné řešení má však hned několik vad na kráse. Vypadá neprofesionálně a neelegantně. Pokud chce mít podnik styl a zaujmout hosty perfektním přístupem, papírové stolní cedulky jistě nestačí. 

Hosté při samoobsluze kartičky rychle znehodnotí a vy je můžete po jedné akci rovnou hodit do koše – jsou nehygienické a nedají se umýt. Přitom je jejich výroba komplikovaná a časově náročná. 

3. Bufet s ručním označením – špatná čitelnost a málo informací

Ručně psané označení jídel a pokrmů na různé stolní tabulky nebo cedulky jsou velmi rozšířenou variantou. Jednoduše je vytvoříte, můžete je kdykoliv a téměř jakkoliv upravovat. 

Pokud jde provozovně o budování dobrého jména, ručně psané štítky nejsou vizuálně konzistentní, nesplňují požadavky na korporátní označení, jsou špatně čitelné a nevhodné pro luxusní provozovny. 

Výrazným negativem je, že ručně psané stolní tabulky nenapíšete tolik informací jako například pomocí tisku plastových karet s možností individualizace. Za pomoci šikovného softwaru na cedulku “dostanete” všechny potřebné informace. 

4. Bufet s gravírovanými štítky – málo flexibility a vysoké náklady

Potřebujete často měnit označení jídel? U gravírovaných štítků je obtížné najít kvalitního dodavatele, který je ještě rychle dodá. V případě, že měníte menu, mohli byste být dlouho bez označení. 

Proto znamenají gravírované štítky pro provozovny malou flexibilitu a nedostatek nezávislosti při vytváření nových štítků. Zkrátka si na ně dlouho počkáte. 

Teď si možná říkáte, že ideální značení jídel snad neexistuje… 

Tisk plastových karet se širokými možnostmi individualizace

Protože bufet je jednou z nejdůležitějších služeb a referenčním bodem spokojenosti (nebo nespokojenosti) hostů, nabízí se efektivní řešení – tisk karet, který zvládnete ve firmě rychle, sami i při nutnosti značení jídel často měnit

Podpoříte jméno svého podniku díky jednotnosti, originálnímu vzhledu a podáním všech informací o jídlech, jako je název, složení, alergeny a další. 

Řešení vám dovolí: 

  • Profesionální označení při servírování pokrmů.

  • Ukazovat jasné a vzhledově přitažlivé informace. 

  • Flexibilní, rychlý a pohodlný tisk a údržba přímo v provozně. 

  • Snadnou údržbu. 

A další funkce díky kombinaci tiskáren plastových karet s uživatelsky přívětivým softwarem s přizpůsobitelným obsahem. 

Zjistěte, co všechno řešení pro označování jídel dokáže.>>

Kontaktujte nás

Vyplněním Vašich osobních údajů se CardHouse s.r.o., se sídlem U Ráje 449, 40321 Ústí nad Labem, IČ 25434471, stane správcem Vašich osobních údajů. Z právního titulu souhlasu evidujeme Email, Jméno, Příjmení, Telefon, do odvolání souhlasu. Tyto údaje zpracováváme za účelem vyřízení dotazu nebo poptávky. Podrobné informace zde