10 kreativních způsobů využití NFC… chytré připojení čehokoliv

10 kreativních způsobů využití NFC… chytré připojení čehokoliv

Jsme na pokraji celosvětové expanze NFC (Near field Communication). Společnost ABI předpovídá, že počet na trhu dostupných telefonů s podporou NFC bude stoupat pětinásobně v příštích pěti letech až na hodnotu 3.5 miliardy celosvětově v roce 2019. [1]

Obchodní svět začíná mít o tuto technologii skutečný zájem. Ale jaké kromě revolučních oblastí maloobchodních plateb a dopravní dostupnosti existují způsoby, jak tvořivě zapojit spotřebitele do využití NFC a zajistit nové modely podnikání?

Síla nasazení NFC spočívá v rychlém, bezproblémovém, bezpečném – na jedno kliknutí – propojení chytrých telefonů lidí s fyzickými médii a objekty pro zahájení všech druhů interakcí. Unikátním propojením fyzického a digitálního světa může NFC přinést zcela nové typy uživatelských zkušeností a nalézt tak cestu k novým obchodním aplikacím, jako je interaktivní reklama, aktivní angažovanost nakupujících, věrnostní programy a online sdílení informací o produktech. A co víc, veškerý obsah v terénu je možné dynamicky měnit, takže zůstane aktuální a relevantní. Jelikož NFC umožňuje shromažďovat data o každé interakci, je také cenným zdrojem poznatků o chování spotřebitelů.

Zde uvádíme několik příkladů z reálného světa NFC projektů implementovaných nejinovativnějšími světovými společnostmi, které využívají špičkovou NFC technologii od společnosti NXP. 

1. Na cestě

LTE zařízení BMW Car Hotspot je NFC příslušenství, které mohou spotřebitelé využít pro rychlý přístup k internetu během cesty. Zařízení umožňuje automatické připojení až osmi uživatelů k Wi-Fi síti vozidla jednoduchým přiložením jejich NFC telefonu na logo přístupového bodu LTE. Společnost MINI vydala své vlastní NFC řešení pro model Mini F56. „Klíčenka“ obsahuje NFC a umožňuje uživatelům okamžitě aktivovat Bluetooth a spárovat se s jakýmkoliv chytrým telefonem vybaveným NFC. 

2. Přípitek s NFC

Společnost Guiness nasadila mobilní věrnostní program využívající technologii bezdrátové komunikace na krátké vzdálenosti. NFC tagy od společnosti NXP jsou implementovány do tisíců výčepních zařízení Guiness ve Velké Británii a Irsku. Další 60 000 výčepních zařízení vybavených NFC je plánováno na rok 2015. Zákazníci si mohou stáhnout mobilní aplikaci Guiness do svého chytrého telefonu a přistupovat jejím prostřednictvím ke specifickému obsahu nebo se pouhým přiložením jejich telefonu na známý symbol harfy zúčastnit soutěže o pivo zdarma. 

3. Další pivo?

NFC se v hostinci nezastaví jen u baru. Společnost Brewer Carlsberg vyvinula unikátní NFC pivní tácek, který umožňuje dánským pivařům přístup k aplikaci Crowdit poskytující vyhledávání podniků, speciální slevy a příjem reklamy. NFC pomáhá při přihlášení odběru vysílání BLE, neboť kampaň je podporována Bluetooth vysílači, které se využívají pro odesílání speciálních nabídek na všechna blízká zařízení s běžící aplikací Crowdit. Nejenom, že kampaň umožní společnosti Carlsberg unikátní kontakt se zákazníky, ale také podporuje zvyšování počtu klientů i tržeb pro provozovatele restaurací. 

4. Oblečení, které zapůsobí

Pánská trička značky Four Levent jsou všechna vybavena NFC tagy umístěnými v manžetě. NFC tagy obsahují přednastavený odkaz na stránky fourlevent.com, který ale může být pomocí mobilní aplikace změněn podle požadavků zákazníka, například na kontaktní informace uvedením URL na vlastní webové stránky, atd. Při nákupu je do NFC tagů nahrán bonusový systém Four Levent: kdykoliv, kdy někdo načte svým chytrým telefonem NFC tag v košili majitele a následně si něco zakoupí v jejich obchodě, získá okamžitou slevu 20 %.

5. Spojení starého s novým

Jedním ze způsobů posílení nasazení NFC je jeho využití k propojení fyzických a digitálních světů – transformaci jakéhokoliv fyzického média a objektu do dynamického posílení značky a zkušeností u uživatele. Příkladem může být BMW a Spiegel, kteří se spojili, aby vytvořili první masově vyráběnou tištěnou NFC reklamu v Německu. Uživatel může ve svém chytrém telefonu spustit novou aplikaci BMW iApp jednoduchým přiložením telefonu na reklamu s vloženým NFC tagem. Následně si může prohlížet řadu interaktivních informací a služeb, které ukazují možnosti ekologické mobility BMW.
Společnost Lexus US byla také schopna propojit světy starého s novým díky své nové reklamě v časopise Wired. Po přiložení telefonu vybaveného NFC na reklamu je internetový prohlížeč v telefonu přesměrován na mobilní webovou prezentaci aplikace Lexus Enform, sloužící pro spolupráci s interní navigací a službami vozidla, a může prozkoumat širokou škálu interaktivních demonstračních videí.

6. Digitální tetování

Společnost VivaLnk vytvořila produkt Digital Tattoo (digitální tetování) - elektronickou kůži (eSkin) s integrovaným NFC tagem. Digital Tattoo, vyvinutý ve spolupráci se skupinou Google’s Advanced Technology and Projects (ATAP), je jako papír tenký náramek používaný k bezdrátové komunikaci s chytrým telefonem uživatele. Umožňuje elektronické ověření uživatele pro odemčení telefonu a činí přihlašování k zařízení rychlým, snadným a bezpečným. Digital Tattoo je na jedno použití a může být nošen až 5 dní před nutnou výměnou. 

7. Inspirace

Muzeum designu The Cooper Hewitt Smithsonian Design Museum v New Yorku vyvinulo na technologii NFC založené řešení pro své exponáty, které umožňuje návštěvníkům vytvořit si vlastní digitální návrhy. Po vstupu do muzea každý návštěvník obdrží NFC stylus, který na jedné straně obsahuje nástroj pro elektronické kreslení a na straně druhé pak NFC snímač. Návštěvníci mohou pomocí zařízení načíst NFC etikety upevněné v prostoru celého muzea na exponátech, nebo v jejich blízkosti – například tapety, lampy, nábytek či vázy. Po přiblížení NFC snímače k etiketě jsou uloženy informace a modely exponátů do paměti stylusu. Návštěvníci mohou následně odeslat modely na interaktivní obrazovku, která jim umožní použít stylus pro úpravy návrhu. Hosté mohou následně své výtvory sdílet s přáteli prostřednictvím e-mailu nebo sociálních sítí.

8. Sedíte pohodlně?

Jakmile zákazníci dorazí do předváděcí místnosti online prodejce nábytku Made.com, jsou vyzváni k použití svého chytrého telefonu vybaveného technologií NFC, nebo si mohou zapůjčit jeden z 10 tabletů Google Nexus 7 s integrovaným NFC snímačem. Ke každé položce, stejně jako na stěnách předváděcí místnosti (pro položky, které jsou k dispozici pouze online) je připevněn NFC tag. Pokud zákazník přiloží svůj chytrý telefon nebo tablet k tagu, může si prohlédnout podrobné informace o zboží a produktech. Navíc řešení každému umožňuje vytvořit si vlastní seznam výrobků, které se jim líbí a který si následně mohou odeslat na svoji e-mailovou adresu. Cílem služby je překlenout propast mezi online a offline nakupováním pro ty, kteří si chtějí produkt před nákupem vyzkoušet.

9. Mluvící prodejna

Prostředí prodejny je ideální pro NFC, které umožňuje jednotlivým značkám produktů upoutat a uspokojit spotřebitele okamžitým předáním informací. Společnost News America Marketing (NAM) nabízí ve svých prodejnách služby nazvané „SmartSource with NFC“, které jsou k dispozici pro produkty této společnosti pod značkou Shelftalk (v současné době je tato služba nasazena v 58 000 prodejnách). Společnost Kraft Food využívá značení vybavené technologií NFC v amerických supermarketech. Zákazníci tak mohou kdykoliv po přiložení telefonu k informační tabulce na regálu obdržet užitečný obsah, včetně speciálních nabídek, instruktážních videí nebo receptů, a sdílet je prostřednictvím sociálních sítí. Návštěvníci jsou také vyzváni ke stažení aplikace Kraft iFood Assistant, která jim umožní si doma prohlédnout další recepty, vytvořit nákupní seznamy a vyhledat nejbližší prodejnu. 

10. Příběh kabelek

Značkové kabelky Aki Choklat jsou vybaveny NFC tagem, který pracuje s aplikací a autentizační službou na principu cloudu. Pouhým přiložením mohou zákazníci ověřit svou kabelku a zobrazit kdy a kde byla vyrobena. Aplikace také poskytuje možnost vytvořit si cestovní deník a vypáítrat kabelku v případě její krádeže.

[1] ABI Research, září 2014
S laskavým svolením autorů přeloženo z webu blog.nxp.com
 
 

Nabídku RFID tagů a RFID snímačů s podporou NFC najdete na našem eshopu.

Snímače RFID karet a čipů RFID Čipy a RFID Karty

Kontaktujte nás

CardHouse na FacebookuCardHouse Google+ESP holding na Linkedin